biuro@itsfb.pl​​​​​​​

24/7 support:  +48 798 577 477​​​​​​​

Outsourcing IT

Samo słowo „Outsourcing”  jest angielskim skrótem od outside-resource-using, oznaczającym korzystanie z zasobów zewnętrznych. Traktowany jest także jako nowoczesna strategia zarządzania, polegająca na oddaniu innemu przedsiębiorstwu zadań niezwiązanych bezpośrednio z podstawową działalnością firmy, dzięki czemu może ona skupić swoje zasoby i środki finansowe na tych obszarach, które stanowią podstawę jej działań.

 

"Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my. Henry Ford, 1923r."

 

 

Outsourcing IT:

 

Obszarem działania przedsiębiorstw, w którym strategia „zewnętrznego źródła” stosowana jest najczęściej jest właśnie informatyka. W ramach tego obszaru zadaniami najczęściej przekazywanymi na zewnątrz są:

  • konserwacje i naprawy sprzętu,
  • rozwój aplikacji, tworzenie stron internetowych,
  • przetwarzanie i bezpieczeństwo danych (chmury),
  • wdrożenia rozwiązań informatycznych,
  • hosting.

 

Najważniejszymi powodami stosowania outsourcingu IT są:

 

  • redukcja kosztów operacyjnych,
  • uzyskanie dostępu do wiedzy i zasobów, które nie są dostępne dla  organizacji (np. brak wykwalifikowanej kadry informatycznej na rynku pracy),
  • przyspieszenia pojawiania się korzyści wynikających z przeprowadzonej zmiany,
  • uporania się z funkcją lub obszarem trudnym do wykonywania lub niemożliwym do kontrolowania,
  • analiza i zmniejszenie ryzyka zatrzymania pracy operacyjnej przedsiębiorstwa,
  • zwolnienia własnych zasobów do innych celów.